Výměna odkazů

Výměna odkazů  nebo linkbuilding je skvělým způsobem propagace webu. Princip je velmi jednoduchý: na svém webu umístíte aktivní odkaz na jinou stránku a na jiné stránce je odkaz na Váš web.

Účelem výměny odkazů je zvýšení činnosti webu v důsledku přílivu návštěvníků a zvýšení indexu návštěvnosti. Tato přidaná hodnota zlepšuje pozici Vašich stránek ve vyhledávačích a jejich postavení ve výsledcích vyhledávání.

Jednou z podmínek pro růst indexu návštěvnosti je výměna odkazů s weby s podobnou tématikou. V takovém případě bude na web chodit cílová skupina návštěvníků a index poté poroste mnohem rychleji.

Důležitý moment – sestavení textu zpětných odkazu určeného na výměnu. Musí v něm být obsažena klíčová slova.

Podle způsobu výměny odkazy dělíme na:

• manuální - nalezení podobných stránek a nabídky výměny odkazů (časově náročná, ale nejbezpečnější volba)

• auto — použití linkátorů; urychluje výměnu odkazů (linkátory mají různý stupeň účinnosti)

Podle počtu účastníků výměny odkazy dělíme na:

• přímé - vzájemná výměna odkazů mezi dvěma weby; jsou filtrované vyhledávači, což snižuje jejch účinnost

 cross - na výměně se podílí tří nebo více webů; daleko složitější metoda, technickou organizací ale výrazně zvýšuje efektivitu výměny